Monday, April 25, 2016

The power of words.

 Pár týdnů jsem se neozvala. Z jednoduchého důvodu, neměla bych vám co předat. Většina mých dnů byla velmi nezáživná, plná poběhování po rehabilitacích střídavě se školou a návštěva nemocnice můj poslední měsíc střední školy vyšperkovala.

Avšak, nechci být negativní. Sem na blog chodím právě z opačných důvodů a to předat něco hodnotného, pozitivního, veselého. Upřímně z většiny komentářů, které jsem u minulého článku četla jsem nemohla popadnout dech. Pro mě je to občas něco jako sen, nemůžu uvěřit, že někdo tak obyčejný jako já může někomu tak změnit pohled na svět. Stejně tak jak se to má naopak. Zrovna minulý týden jsem si zkoušela maturitní test z angličtiny a část reading měla nadpis "The Power of Words". Utkvělo mi to v paměti právě pro účely dnešního článku.

Vždycky, už od malička jsem byla nadšenec do čtení, přečetla jsem často to co jsem kde viděla ležet a milovala jsem naši domácí knihovnu. Když jsem ještě neuměla číst vybírala jsem zrakem, teda spíš barevných citem. Rudá látková vazba se zlatým písmem, vyjímala se mezi knihami stejně tak jako se vyjímal a vyjímá můj vkus. Tenkrát jsem ji otvírala, hladívala zevnitř i zvenku a snažila se číst. Přešlo pár let a já jsem si na ni zčistajasna vzpomněla, ani nevíte jak krásné bylo zjistit co se vlastně skrývá pod tou vyzývavou vazbou. Znova jsem se cítila jako malá blonďatá Peťa.

Čtení pro mě bylo pokaždé útěkem z reality, kterou jsem jako snílek nikdy neměla ráda. Často jsem po přečtení přemýšlela, popouštěla uzdu fantazii a snila. Přistihla jsem se, že to dělám doteď. Povinná četba pro mě nebyla utrpení, jako pro mnohé z mých vrstevníků, ale spíš takový návrat k mému mladšímu já i impuls pro mé budoucí já. To je pro mě to nejkouzelnější.

Síla slov je neuvěřitelná, Když si uvědomíte jak vám může pár zpočátku prapodivných slov v docela malé opotřebované knize změní pohled na věc, nebo když vám jen někdo blízký třeba napíše nonsensovou básničku a ta vás pobaví. Je to všude kolem nás a to mě neuvěřitelně baví!





















Chtěla bych vám tímto zase poděkovat. Za neuvěřitelné komentáře díky, kterým se sem vracím s láskou a radostí, daleko větší, něž v letech uplynulých <3

10 comments:

  1. Fotky jsou nádherné!! A máš pravdu, taky si to pořád a znovu uvědomuju, co slova dokáží. To je taky jeden z důvodů, proč tolik miluju knihy. A psaní, kterým bych se jednou chtěla živit... :)
    Young, wild and free

    ReplyDelete
  2. Tyhle tvoje články s myšlenkou a spoustou nádherných fotek mi chyběly <3 Snad je to, čím sis prošla, za tebou a čeká tě určitě úspěšná maturita a skvělý prázdniny :) Půjdeš na VŠ do Brna nebo jak to máš naplánované? Ráda bych tě po letech viděla! Měj se krásně, Peti. A s tím, že slova mají neskutečnou moc, naprosto souhlasím, proto taky moc ráda čtu a povinnou četbu jsem si užívala :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To doufám, že aspoň ta matura bude. Prázdniny pracovní :)
      Do Brna zkouším, ale moc nechci, asi právě půjdu (snad) do Olomouce. Zrovna tuto sobotu jedu na TSP do Brníčka a i v červnu se tam objevím, tak se určitě můžeme domluvit! Moc děkuju <3

      Delete
  3. Anonymous22:46

    Jsem totalni knihomol, takze se silou slov souhlasim. Chapu ze to neni pro kazdeho, ae ve skrytu duse nastavam nazor, ze by cist meli vsichni. Rozviji to osobnost, pohled na svet a dobra knihame vzdycky pohladi po dusi a potesi. Jako mala jsem kradla knihy z knihovny rodicu a listovala v nich. Nejradeji jsem mela slovniky, ptze meli tak jemne a tenke listy... Nad tvou vzpominkou z detstvi pousmala a vzpomnela na to svoje, dekuju:) Jana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju, děkuju za krásný komentář :)
      mě zase vykouzlily na tváři úsměv tvoje věty :)

      Delete
  4. Anonymous21:12

    Taky se hlásím ke skupině knihomolů, i když je pravda, že co jsem na gymplu, čtu opravdu málo a to mě celkem mrzí. Ale jakmile jsou prázdniny nebo delší volno, moc ráda se do toho světa ponořím. Nedávno jsem viděla film Pokojný bojovník, který mě tak zaujal, že jsem rozhodnuta udělat si radost knižní verzí.. :-)

    Peťo, moc ti to ( i příteli) sluší, nechtěla bys nám někdy povyprávět, jak jste se seznámili? Přeju hodně štěstí u maturity, i když vím, že to zvládneš levou zadní..;)

    PS: Nebudeš mít teď někdy cestu/výlet do Ostravy či okolí? Ráda bych tě poznala...

    ReplyDelete
  5. Miluju tvý fotky a články, ráda je čtu přednostně před ostatními :)

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. taky hrozně ráda čtu a máš pravdu - síla slov je neuvěřitelná :) momentálně čtu skvělou knížku P.S. od Ani Geislerové, rozhodně doporučuji! po té nekonečné četbě do školy si ráda přečtu i něco zajímavějšího :D :) a dál mi na poličce leží Zbožňuju Paříž, Čtyři dohody a Online Girl:) jinak moc krásné fotky!

    ReplyDelete
  8. Opravdu si vážím všech blogů, které něco sdílejí a sdělují a dají se číst! Díky za takové zamyšlení a těším se na další články!

    ReplyDelete

thank you so much for your opinion.