Thursday, February 25, 2016

Something new is coming for us.

Občas nevyjde všechno podle vašich představ nebo je to přinejmenším o pořádnou dávku složitější, než jste si vysnili.
V posledním týdnech začíná jít čím dál víc do tuhého. Můj rok začal stejně jako skončil. Nekonečným učením, školou, honbou za úspěchem. Neutuchající touha si  něco dokázat. Když zavzpomínám, tak jsem si jistá, že tohle ve mě probudilo až naše gymnázium a drží se to už pěkných osm let.
Když jsem v páté třídě psala  přijímací testy jako krátkovlasá školačka s čelenkou v hlavě a širokým, avšak křivozubým úsměvem od ucha k uchu, nevěděla jsem, dokonce ani netušila co všechno se se mnou stane. Prvních pár let, respektive tak pět jsem měla docela na háku. Písemky a zkoušení mi probíhaly na stole jako na běžících páse a já jsem mimo ně stíhala plno svých oblíbených aktivit. Ve druháku už jsem začínala mít jisté potíže, ale ty jsem vždy překlenula, kupodivu nechtělo to ani velkou snahu. Doopravdy do tuhého začalo jít až tak před rokem. To jsem sedávala pravidelně od pololetí každé odpoledne doma a snažila se vymyslet plán, který mě na druhý den spasí. Přeloženo, snažila jsem se učit. Můj pokoj se změnil v obrovskou černou díru, moje aktivity se zmenšily na nulu, i díky mé zlomené ruce a v hlavě jsem měla obrovský technickohumanitní nepořádek.Prázdniny utekly jako 5minutová cesta do školy. Při slovech maturita na začátku roku jsem měla pocit jakoby byl můj osud zpečetěn. Věřte nebo ne, ale v tu chvíli ještě nebyl. Zpečetila jsem si ho až tak někdy krátce na podzim. Od určité doby totiž nežiju sama se sebou, žije se mnou i někdo kdo si říká stres a občas nás navštíví i strach. Při té příležitosti se všechno ještě tak stokrát znásobí. 
Momentálně mám hodně ráda čokoládu, teplou postel a výlety do přírody. Nesnáším své pouzdro, 5kg složky papírů a otázku:"Kam půjdeš na VŠ?". Taky si dávám sociální pauzu, teda pauzu od sociálních sítí, hodně se učím, málo mluvím, 80% času trávím doma a když od toho odečtete 10% procent, no tak asi tak nějak jsem pořád unavená. abych navázala na počáteční slovo tohoto odstavce, tak momentálně mám i různé myšlenky. Čeká nás spousta nových rozhodnutí, ale pro ujištění, že jsou správná nám už spousta času nezbývá. A tak bych ráda nakonec použila větu, kterou říká moje kamarádka:"Jak mám být schopná začít nový život, když ten starý jsem ještě nestihla ukončit."

Tím bych chtěla říct jen jediné. (Ok, možná taky ne.)
Do maturity zbývá 2,1 měsíce, 66 dní, 1584h, 95 040min.






























Všechny fotky jsou posbírané z uplynulých výletů, jarních prázdnin na Slovensku, přednášek v Ulitém, vyjížděk na kole, návštěv babičky a úniků z reality.

18 comments:

  1. Nádherné fotky !! :) Maturita je vraj len formalita, no aj tak mám z nej už teraz trochu nervy a to maturujem až o skoro dva roky :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    ReplyDelete
  2. krásně napsaný a krásný fotky! držim ti palce at to všechno zvládneš a neměj strach, je jen uměle vytvořenej <3

    ReplyDelete
  3. Maturitu mám taky před sebou, ale říkám si, že když to zvládli jiní, zvládnu to taky. Na druhou stranu se těším, že budu mít tuhle etapu života za sebou a začne něco nového. Člověk musí na věcech hledat ty pozitiva! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Presne tak. Ja jsem vlastne chtela napsat co je v hlave průměrného maturanta. Ja vim, ze je to vlastne jen formalita. Ale je to obcas tezke tak brát, protoze učitele nas neustale masiruji a strasi tim vším okolo a jak to neuděláme. Každopádně mam to jako ty. Taky se moc tesim. Mam rada výzvy a nove veci. Dekuju za krásný komentář! :)

      Delete
  4. Myslím, že jsi tímto článkem vystihla pocity velkého počtu maturantů! Nebo alespoň ty mé :D 66 dní, to je hrozně děsivé...a vybírání vysoké, to bylo taky něco. Ať už je to za námi! Přeju hodně štěstí :)

    ReplyDelete
  5. Peťulinko moc dobře si vybavuji takové stavy... Úplně živě! Nepopsatelný stres, "kecy" všech okolo na styl " vždyť celá maturita je jako zkouška na vysoké...jediná"... Hlavní co, je vydržet s nervama, zmenšit 80% klidně i na 60 ve prospěch spánku, ochutnat co nejvíc příchutí čokolády a v den maturity se hodně pěkně obléknout.... To jsou moje nejlepší a i tak chabé rady , nicméně nic než " take it easy" vážně neporadím :)! Neměj strach Peťulko, jsi poctivec a pracovitá, navíc k tomu takový králíček, a ono... Králíčci jako Ty u maturity problém nemají priostě :)!
    Posílám přes celé Čechy pusu pro štěstí *

    ReplyDelete
  6. Naty19:57

    Peťo, já jsem se tak moc těšila na tvůj článek! Jsem si jistá, že to zvládneš levou zadní..;) Je to zvláštní, ty letos maturuješ, já v září nastoupila do prváku, taky na gympl a období nekončícího učení mi teprve začalo (a trošičku ti závidím)...

    Na jednu stranu mě ten gympl neuvěřitelně vysává, jako kdyby mi bral všechnu energii, co mám a na druhou stranu mám na spoustu předmětu inspirující profesory, ze kterých tu energii zase nasávám. Například moje profesorka na hudebku, byla v Číně, Indii, zabývá se Čínskou medicínou a asi i díky ní jsem se konečně dokopala přihlásit se na lekce kytary. A "nutí" nás zpívat, do mikrofonu, před půlkou třídy a já prostě cítím, jak mě ta škola nutí se posouvat dál, za hranice mé pohodlnosti. A taky se učím povznést nad známkami ( na tom ale stále makám)..

    Máš kolem sebe báječné lidí, všichni ti budeme držet palce, tak se nepodceňuj a brzo se zase ozvi! :-)
    Naty

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tyjoooo, u tvého komentáře jsem měla úplně takovou příjemnou husí kůži. To je krásné. Gympl byl/je pro mě to nejlepší období mého života. Na všechno mám ty nejlepší vzpomínky a všechno za to absolutně stálo. Doufám, že budeš mít stejné pocity až dojdeš k maturitě. To co jsi napsala mě upřímně moc potěšilo. Děkuju <3

      Delete
  7. Och, aká som rada, že si znova na blogu. Hneď si mi zlepšila deň! Budem ti držať palce nech všetko zvládneš. Ja viem, že to zvládneš! :)
    WITH GREY WOLF

    ReplyDelete
  8. Držím palce u maturity všem:)

    Sleduj mne také na :
    www.lucieglam.blogspot.cz

    ReplyDelete
  9. Peti, moc ti přeju, aby ti vše vyšlo dle tvých představ a pokud půjdeš na vysokou do Brna, což tak nějak předpokládám, doufám, že se znovu po letech potkáme :) Měj se!

    ReplyDelete
  10. Anonymous14:27

    Asi jsem pohodar, nebo jsem spis v dobe maturity resila spis osobni problemy s rozpadlym vztahem, kazdopadne jsem to vubec neresila a dopadlo to. Ted jsem ve druhaku v Praze na CVUT, mam rocni skvele fungujici vztah a nikdy jsem nebyla stastnejsi. Co tim chci rict. Asi to, ze jsi ted v obdobi, ktery je pro tebe fakt klicovy a dulezity. Urcite mas na vyber hodne cest, tak ti drzim palce, aby sis vybrala co nejlepe. Ale vlastne cokoliv si vyberes, bude o 100% jiny, nez jsi zazivala na stredni. Zivot zacne byt realnejsi, ptze zvlast 8lety gymply, drzi cloveka v takovy bubline, ve vlastnim svete. A pak prijde vysoka, spoustu novych lidi, starych pratel, velka mesta, uz nebudes muset resit predmety, ktery te na vseobecnym gymplu uplne nebraly a muzes zacit soustredit veskerou svoji energii na obor, ktery je ti blizky a kterymu se budes chtit treba cely zivot venovat. Moc ti preju aby ti to tak dopadlo. Vazne je na co se tesit. Takze samozrejme, ze mas obavy, nebo nervy z maturity popripade prijimacek na VS, ptze je to neco, co jsi nikdy nedelala, ae zaroven je to takovy to maly nutny zlo k ceste za tema skvelejma rokama, co te cekaji:) Jana

    ReplyDelete
  11. Anonymous17:34

    Já bych měla jednu neobvyklou otázku:-D mohla bys prosím prozradit křestní jméno toho chlapce z 9 fotky od konce (v popředí, něco nese na rameni:D) protože mám velmi velmi silný pocit, že je to někdo koho znám:D děkuju

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous15:58

      Jo, tak je to on :D

      Delete
  12. Držím palce ať ti přijmačky vyjdou! Krásné fotky.

    Marketatrpisovska.blogspot.cz//LIFESTYLE BOOK

    ReplyDelete
  13. Ty jsi hodně dobrá holka...
    OK, znovu :D. Co tím chci říct, je, že momentálně řeším velmi podobné problémy a už chci, aby to prostě skončilo. Moc se mi líbí tvůj přístup ke všemu i snaha zůstat pozitivní, je to velmi inspirativní. A taky jsem moc ráda za to, že na blog si občas čas najdeš a to, co sem napíšeš, má vždycky smysl. A myšlenku. Držím palce, ať ti všechno vyjde :)

    ReplyDelete

thank you so much for your opinion.