Wednesday, May 20, 2015

Roadtrip Mikulov-Vídeň-Budapešť.

Jako úvodní slova jsem si připravila malé nastínění událostí. Jak už jsem psala v minulém příspěvku nesmrtelná nejsem, aneb jak jsem zjistila, že mám zlomenou kůstku v zápěstí. Jednoduše chirurgie řeší vše a tak jsem odjela do Budapešti se sádrou na pravé ruce a bylo to...dechberoucí. Pojďte se mnou na to.
Jely jsme autem jako vetší skupina, proto ten roatrip (mamka, teta a dvě Američanky). Ve čtvrtek večer jsme vyjely z Brna vstříc novým zážitkům přímo do Mikulova. Vybraly jsme ho jako "mezi zastávku", protože přece jenom ubytování ve Vídni. Bylo to nejlepší rozhodnutí. Po cestě jsme se ztratily (jak jinak) a nasmály se při projíždění malých uliček plných aut. Po tom co jsme se ubytovaly nás čekala večeře a víno. Kdo mě zná tak prostě víno. Měly jsme štěstí, že na nás byly hodní a tak jsme byly pozvány do vinného sklípku s živou hudbou, vínem a uplně úžasnou atmosférou. Bylo to jednoduše víc, než okouzlující a pozorovat po půlnoci celou tu krajinu a ráno se do ní budit, nepopsatelné. A tak jsem ráno po šesté vstala, abych si část prošla a vyfotila. Už tady na začátku byly moje choutky po zážitcích ukojeny. Nedalo se nic dělat a my jsme pokračovaly dál, vstříc očekávání.
Vídeň, aneb naše další zastávka. Bylo velké horko, spíš vedro a mě teklo z pod sádry, ale ani tohle mě neodradilo od pokračování. První zastávka byl Kunst Haus, Hundertwasser. Něco co musíte povinně vidět a zažít. Prohlížela bych si jeho modely donekonečna, něco tak fascinujícího jsem hodně dlouho neviděla, takže jednoznačně must go ve Vídni. Jinak jsem zvládly klasickou turistickou trasu, bohužel v tomhle neshledávám Vídeň pro mě atraktivní, ale měly jsme úžasná, fakt úžasné japonské jídlo a zmrzlinu, ne japonskou. A mohlo se jet dál!
Budapešť, konečně. Když odečteme to zdržení ze začátku kdy naše GPSka neodhadla oblast bylo to docela hladké. Přijeď do velkého města v noci je vždycky to nejkrásnější přivítání, stejně jako u Paříže. S ubytováním nám to trošku drhlo a tak jsem se po návštěvě první hospůdko kavárny spřátelila s nejmilejším majitelem, což mi dodalo sílu dál hledat. Po nějaké době (asi tak 1h a víc) jsme to našly (hellyea), ale tady už to s tím večerem moc neplatí, bylo to docela děsivé avšak po prvním vstupu okouzlující s výhledem na parlament a okolí Dunaje. Hned první noc jsme prozkoumaly celou oblast a naprosto unavené šly spát. Ráno nás přivítalo slunce a okouzlující výhled podruhé. Snídaně v jedné malé kavárně, procházení ulic v druhé části, než jsme bydlely a nákup v Lush (to bylo uplně nepopsatelných 45min). Prohlídka parlamentu, to musíte. Jsem už tady mi dochází slova a to píšu a mluvím moc ráda. Po prohlídce nejlepší falafel v humus baru, doporučuju, po celém městě je jich tak 5, skvělá a levná varianta oběda. Dál jsme prošly půlku města, zašly na víno, pivo, limonády a pokračovaly na Margaretin ostrov a do Barako kavárny na nejlepší kávu v Budapěšti. Rychle domů, protože nás čeká Suzie s jejím pop upem. To byl naprosto skvělý nápad. Maďarské jídlo, u nich doma, povídání o jídle, o nás, o rozdílech a po rozloučení procházka noční Budapeští a další víno. nasávání všech krás, protože to byla poslední noc, druhá a poslední. Ráno jsme se vydaly na trhy do Szimply, ok tak teprve tohle je nepopsatelný zážitek. Cestou navštívily nejúžasnější Mozaik kafé a viděly plno ruin barů a vintage shopů. Zpět k trhům. To je to co musíte vidět, čerstvé, domácí, cenové přístupné v nejkouzelnějím prostoru. To tomhle už zbýval jen návrat.

Jsem vděčná za další zážitek, obrovský a nesmazatelný. Připojte klidně svoje zážitky, nebo svoje dojmy z mých fotek a slov. Kam byste rádi jeli, co byste rádi viděli. Mám zase další energii a tak to třeba přinese blogu další energii. Čeká mě tolik veselých zážitků, to vím už teď.





































































18 comments:

  1. To musel byť dokonalý výlet a fotky sú prekrásne!!♥♥
    The city of fashion

    ReplyDelete
  2. Napsala si to moc hezky:) A fotky jsou překrásný všechno vypadá tak užasně ty budovy a trhy musel to být zážitek:) Moc hezký výlet!

    ReplyDelete
  3. moc pěknej článek, Peti:)
    jak si zmínila Hundertwasser, musela jsem se pousmát, mám s ním spojenou takovou historku.. každopádně tam jedu asi za 2 týdny, tak jsem zvědavá. a vele-road trip mě čeká na konci června, jedu s rodinou do Itálie, každý den spaní jinde, a tak, těším se!
    a taky se těším na další cestovací článek, je to super

    ReplyDelete
  4. moc super! ten parlament a taky ty zákoutíčka a dvorky domů a ta poslední radostná fotka :)
    taky bych se někdy chtěla podívat jak do vídně tak do budapešti..
    a ty jsi krásná (akorát jsem koumala, kterou tu ruku máš teda zlomenou, jak jsou některé fotky naopak :D)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jooo, naprosto oslnivé místa, hlavně teda v Budapešti, vsadím se, že zrovna tobě by se tam hrozně moc líbilo <3
      zlomenou jsem měla pravačku, takže celkem vtípek :D

      Delete
  5. You were in Budapest? I live in Hungary. Your photos are so beautiful our capital city!:) xx
    Bianka
    http://ruhamania.blogspot.hu/
    Giveaway on my blog here -> http://ruhamania.blogspot.hu/2015/05/giveaway-with-znu.html

    ReplyDelete
  6. ach, na tohle jsem čekala. nejlepší na tom je, že v podstatě jediný mý plány na prázdniny jsou právě výlety do vídně a budapeště. moc moc moc se těším a děkuji za tipy a aaaach tohle mě tak nabudilo, nemůžu se dočkat! fotky nádherný a úplně vím jaký pocit myslíš, ta nabitost, energie. nádhera
    ady.

    ReplyDelete
  7. Anonymous13:57

    Dekuju moc za clanek, do Budapeste se v lete taky chystam, ve Vidni jsem byla minule, a taky me uplne neoslovila. Kazdopadne jsem se chtela zeptat, pres co jste shanely ubytovani a kolik bys mi tak doporucla si vzit "kapesneho" sebou na tri dny? Neplanuji tam prilis nakupovat, jen si navstevu poradne uzit, stejne jako ty, s navstevami kavaren a trhu... A jeste jeden dotaz, doporucis mi v budapesti nejakou galerii nebo muzeum?:) Tesim se na dalsi clanky:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju za odezvu, to se krásně čte a určitě přidám ještě nějaký další článek :)
      Jinak ubytko jsme měly spojené s celým pobytem přes cestovku, ale cestovka ho našla právě přes airbnb.cz, tam si všechno zadáš a vyhodí ti to vhodné ubytování, což je úplně skvělé, to naše jsem přesně nenašla, ale bylo to na Hunyadi János utca. Peníze se obávám, že neporadím, všechno platila vždycky mamka, ale celkově to tam drahé není. Bohužel nedokážu odhadnout, ale lepší víc, než míň :D Jinak doporučuju Ludwig Museum of Contemporary Art, mělo by být skvělé! :)

      Delete
  8. Peti, z článku jde naprosto vidět, jak sis roadtrip užila. A fotky snad popisují vše, v žádném v uvedeném městě, které jsi navštívila jsem nebyla, ale všechny mám v plánu a Mikulov a Vídeň snad stihnu o prázdninách. Jinak já naprosto miluju Paříž, mám na ni nádherné vzpomínky a v budoucnu do ni určitě znovu zavítám. Mimochodem, na fotkách naprosto záříš a vyzařuje z tebe to štěstí..:-)

    Chtěla jsem se zeptat, byla by možnost poslat ti dopis? Já bych ti hrozně ráda něco poslala, pokud by ti to ale vadilo, chápu to..
    Měj se krásně a drž si neustále na tváři ten úsměv..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkujuuuu! to je úžasné!
      Jsem úplně nadšená z takových krásných vzkazů a slov, hrozně dobře a hezky se to čte a jsem vážně moc moc ráda, že se vám tak líbí. A dopis je určitě možný s tím nemám problém, ba naopak, miluju dopisy, pohledy cokoli. Takže mi klidně napiš na mail (pcervikova@gmail.com) nebo na FB a adresu ti dám moc ráda :)

      Delete
  9. Z tvých fotek a slov opět sálá tolik energie, až mě to nakazilo :)

    Budova parlamentu je pro mě jedna z nejnádhernějších na světě, v Budapešti jsem byla loni, ale bohužel jsem neměla dost času, abych si ji líp prohlídla, cílem naší cesty byly hlavně umělecké výstavy /ale ty byly taky super/. Je vidět, že necestuješ jako turista, co jen jde po těch nejznámějších bodech, ale že opravdu umíš splynout s místem a kulturou, což je pro mě taky velká inspirace, protože tyhle zážitky z cest zůstanou napořád, na rozdíl od stání ve frontách na turistické atrakce.
    A ještě musím pochválit fotky :))

    ReplyDelete
  10. Anonymous20:38

    Petul ! Vert nice pics !!! Greetz Edwin.

    ReplyDelete
  11. Naprosto skvělé fotky! U blogů jako je tento, nemůžu nikdy pochopit, jak mi mohli takovou dobu unikat :). Kristýna.

    www.FashionHouseCZ.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. To muselo být skvělé! Jde vidět že sis to moc užila :)
    Budapešť vypadá jako krásné město, jednou bych se tam ráda podívala :)

    ReplyDelete
  13. super fotky! Tie mačky sú úžasné! Môžem sa ťa spýtať čo znamenali tie kovové dámske topánky na brehu rieky? Je to nejaký pamätník či iba dekorácia v meste? Vyzerá to celkom desivo :D

    LadyinBlack

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jojo, je to židovský památník :)

      Delete
  14. Nádherné fotky.

    ReplyDelete

thank you so much for your opinion.