Wednesday, May 14, 2014

Homemade nutella.

Poslední dobou mě čím dál méně baví fotit "conosímnasobě", protože pro mě je to extra dlouhý proces. Většinou, než se dostanu k tomu, že se vykopu z domu, seberu foťák stativ a to všechno zabare plus mínus dvě hodiny. Následné hledání lokality, nastavení a ta nejhorší část samotné focení se spouští, na to prostě musím mít náladu (jen tak mimochodem celé to trvá tak víc jak 2 hodiny). Dnešní post, proto věnuju nutelle.
Jsem nenapravitelná co se týká čokolády a vlastně sladkých věcí vůbec. Jasně dokážu sníst čokoládu "na posezení", což není zrovna dobrá vlastnost (dokážu totiž sníst i dvě). Kdykoliv a kdekoliv. To stejné jsem měla i s nutellou a ten "fat" pocit mi nedával zrovna velké sebevědomí a pocit dobře udělané práce, takže jsem se vrhla na domácí nutellu. Dostal mě k tomu víkendový seminář o raw (živé stravě), ale já jsem to až tak živě nepojala.


Potřebujete:
-3/4 hrnku ořechového másla (lískooříškové), já jsem ho měla z aso-online.cz, ale samotné mi moc nejelo, byla to zkouška, tak jsem ho využila takto, dá se nahradit 1 hrnkem rozmixovaných ořechů
-5-6 lžic rostlinného oleje (když máte už máslo nebo pastu nepřidávejte)
-asi 3/4 pytlíku brusinek nebo sušených plodů (třičtvrtě bylo akorát, čtvrt jsem předtím snědla)
-trochu kakaa
-vanilku
-mandlové mléko

Je to strašně jednoduché všechno kromě mléka dejte do mixéru a mixujte dohladka nebo do té doby, než se vám bude konzistence líbit. Následovně pro řidší konzistenci můžete přidat mandlové mléko (namočené mandle přes noc, rozmixovat s vodou, přecedit přes látku).

Jasně není to tak extra sladká nutella, ale chutná to naprosto skvěle!

21 comments:

  1. Na té lžičce to vypadá na velice zvláštní konzistenci :D Ale když je to nutella, tak je to určitě dobré! .)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Prave proto jsem to fotila, diky těm brusinkam je to pevne a neteče to, což me na nutelle vytáčelo :D

      Delete
  2. Aj my robíme domácu nutellu. Miestami to pripomína lekvár ale je to fakt dobré :) (aj ked na pravú nutellu to nemá :D)

    ReplyDelete
  3. to vypadá skvěle! :O

    ReplyDelete
  4. to je báječný, Péťo!!! a mimochodem tu příšernou ale rozkošnou vlastnost o sežrání celé čokolády bohužel vlastním taky :D moc povedené a určitě vyzkouším! :)

    http://speakingafashionlanguage.blogspot.cz

    ReplyDelete
  5. Ou to je super! :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  6. Veľmi nemusím nutellu, ale toto naozaj musím skúsiť! :3

    ReplyDelete
  7. Když jsem na instagramu viděla fotku, doufala jsem v recept! Paráda!:) <33

    ReplyDelete
  8. Jů, kamarádka mi recept popisovala trochu jinak, bez těch brusinek, a také si to nemůže vynachválit a já se těším, až ji také vyzkouším :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. já jsem to tak nějak zdeformovala podle toho co mám ráda, nejčastěji se používají třeba datle, fíky, ale to mi vůbec nechutná :)

      Delete
  9. Chm, to vypadá tedy extra zajímavě, ale nedokážu si to s těma brusinkama představit, to bude taková marmeládo-nutella mi přijde. Věřím, že to chutná dobře ale :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ono jde o to hlavne použit "raw" potraviny, proto tam jsou na oslazeni, ale da se vynechat a použit nejaky sirup, treba agáve :)

      Delete
  10. Mňam, skvelý nápad, keďže mám v poslednej dobe Nutellu veľmi rada, určite ju niekedy vyskúšam aj takto, podomácky :-).
    The city of fashion

    ReplyDelete
  11. slintám tu nad tím !!! ♥ omnomnomnomnom

    ReplyDelete
  12. To je super nápad, brusinky bych tam mít nemusela. Ale Hlavní je jestli to chutná tobě!

    ReplyDelete
  13. Jééé, to vypadá úžasně!!! :) ♥

    ReplyDelete
  14. Sakra, to je zajímavý, ale teď mám už zase hroznou chuť na nutellu. :D Jinak s tím focením ti úplně rozumím, je to strašně na dlouho a hrozně unavující!

    ReplyDelete
  15. áách to vypadá skvěle. A víš co se mi Péťo líbí nejvíc? Jak jsi to krásně naaranžovala... s tím polštářkem v pozadí...úplně to láká popadnout lžíci, zalézt do postýlky a pomalu lžičku po lžičce vyluxovat celou skleničku :D

    ReplyDelete
  16. to je super nápad! Taky ujíždim na sladkým, takže stále hledám ty zdravější varianty aby ze mě nebyla bečka úplná :D

    ReplyDelete
  17. Sladký je láska mýho života :D :D Ta nutella vypadá úžasně, o víkendu se do ní pustím :)

    ReplyDelete
  18. tyhle články mám rád! super recept!

    ReplyDelete

thank you so much for your opinion.