Thursday, March 13, 2014

Food is everywhere.

Po nějaké době jsem našla pár fotek jídla, které jsem v posledních týdnech vařila (většina jídla vždycky zmizí, než ho stihnu zdokumentovat). Zase jsem vybrala tři naprosto nenáročné jídla, které zvládne každý. Opět je všechno vegan.


 Cizrnové placky:
-cizrnu (použila jsem od oka asi půl pytlíku, nedokážu tipnout kolik mám strašně špatný odhad)
-hladká mouka
-chilli
-cibule
-česnek
-sůl, pepř
-olej
-použila jsem i nějaké koření do "karbanátků"-můžete v podstatě použít co chcete
-(kdo chce může obalovat ve strouhance)

Začala jsem tím, že jsem si namočila cizrnu den předem a potom ji dala vařit doměkka, trvalo to cca 20 minut. Poté jsem vodu slila do nádoby a postupně přidávala při mixování cizrny na hustou kaši. Po té jsem začala smažit cibuli s kořením a česnekem. Všechno jsem smíchala a zahustila moukou. Následovně vypracovala tuhé těsto a začala tvarovat placky a smažit na oleji.


 Čočkové placky:
-červená čočka (asi půl pytlíku)
-mouka
-celer
-cibule
-česnek
-sůl, pepř
-troška chilli (míň, než u cizrny)
-dala jsem tam dost všeho a vzpomínám si na majoránku jinak už vůbec nevím, ale je to podle vaší chuti :D
-(strouhanka)

Červenou čočku jsem uvařila (není potřeba namáčet jako klasickou) a s trochou vody umixovala na kaši. Osmažila jsem koření, cibuli a česnek, nechala vychladnout. Mezitím jsem si mákla při strouhání celeru bylo to šílené a použila jsem půlku klasického. Všechno jsem zase smíchala, zahustila moukou a osmažila na oleji.



Banánový chlebíček:

-4 zralé banány
-hrnek špaldové mouky
-hrnek celozrnné mouky
-trocha pšeničných klíčků
-1/3 hrnku cukru
-1/2 hrnku rostlinného mléka
-2 lžíce rostlinného oleje (použila jsem kokosový)
-2 lžičky kypřícího prášku
-lžička sody
-2 lžičky skořice
-trocha soli
-lžička kakaa
-ořechy, čokoláda (měla jsem vegan z Lidlu)

Nejdřív jsem začala mixováním banánů a postupně přidávala mouky, klíčky pokračovala jsem cukrem, olejem a následovně jsem přidala zbytek surovin kromě ořechů a čokolády. To všechno jsem smíchala a až bylo těsto propojené přidala jsem nasekané ořechy a čokoládu. Srnčí hřbet (forma) jsem vymazala olejem a vysypala celozrnnou moukou, vylila jsem do formy těsto. Troubu jsem předehřála na 200 stupňů a dala péct cca 30 minut.
Následovně jsem ho jedla samotný i namazaný arašídovým máslem.

18 comments:

  1. Díky za super recepty, všechny tři se mi líbí a asi je budu muset zkusit :)

    ReplyDelete
  2. Banánový chlebíček vyzerá lahodne :3

    ReplyDelete
  3. super nápady, hlavně ten chlebíček.. mňam!

    ReplyDelete
  4. ty čočkový placky ♥♥

    ReplyDelete
  5. mňam vypadá to výborně<3

    ReplyDelete
  6. Ty recepty potřebuju vyzkoušet :D

    ReplyDelete
  7. Ten poslední musím zkusit :)
    http://katerinazuzanakova.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  8. Mňam! Všetky recepty, hlavne banánový chlebíček, vyzerajú báječne! :-)
    The city of fashion

    ReplyDelete
  9. Nevím jestli jsem víc nadšená z posledního nebo prvního receptu :3!!

    ReplyDelete
  10. ten chlebík bych nejradsi sla udelat hned ted <3333 ja o vikendu poprve zkousela normalni chleba a teda nic moc, mel moc trvdou kurku :D
    ady.

    ReplyDelete
  11. Banánový chleba vypadá báječně, zkoušela jsem ho několikrát, ale neměla ho tak hezký.. :)

    ReplyDelete
  12. všetko je super, si moc šikovná ! :)))

    ReplyDelete
  13. Všechno vypadá dobře :)!

    ReplyDelete
  14. ten banánový chlebíček vyzerá neskutočne dobre :)) aj ostatné samozrejme, ale ten chlebík ma tak láka :D

    ReplyDelete
  15. Zítra k obědu- cizrnové placky alá Péťa, dám vědět jak dopadly :))

    ReplyDelete
  16. Miluji placičky na všechny způsoby!:))a ten banánový chlebíček vypadá skvěle.

    ReplyDelete

thank you so much for your opinion.