Sunday, February 23, 2014

Two vegan desserts.

Od příspěvku na instagramu s dortem se na mě začali hrnout dotazy na recept, tak jsem se do toho dnes dala a ještě připekla veganské muffiny. Oba dva recepty jsou jedny z těch podle mě nejprimitivnějších a jdou skvěle obměňovat. Jak tím co je vevnitř tak i to co dáte potom nahoru. Ani jeden není úplně původní, pozměnila jsem je podle surovin na které jsem zrovna měla chuť. U obou jsem hledala jen tak náhodně, první je z fb a druhý jsem vygooglila.



Kakaové muffiny s oříškovou náplní
- 1 a 1/2 hrnku polohrubé mouky
-1/2 hrnku cukru
-lžička prášku do pečiva
-lžička sody
-špetka soli
-3/4 hrnku rostlinného mléka (použila jsem vanilkové sojové, ale plánuju vyrobit domácí mandlové)
-1/3 hrnku oleje (měla jsem jen klasický, ale používám z hroznových semínek)
-dva banány (menší) nebo jeden obrovský v mém případě
-2 lžíce kakaa

na náplň jsem použila:
-250ml sojového mléka
-půl pytlíku oříškového pudingu

Je to jeden z těch vážně jednoduchých receptů. Všechno odměříte a dáte dohromady do velké mísy kromě banánů, které jsem připadala až nakonec. Mixérem smícháme v husté těsto a v případě nutnosti jde přidat celkem cokoli. Kdybych měla hořkou čokoládu určitě by tam taky byla. Během toho co si předehříváme troubu na 200 stupňů si uvaříme puding. Poslední krok je naplnit je do čehokoli, já mám silikonové takže jsem zvolila ty. Vrstva těsta, vrstva náplně a zase těsto. Nahoru pořádně posypat mandlema. Pekla jsem je asi 20 minut.



Banánový dort
-Těsto je úplně stejně jako na muffiny, celá recept se liší pouze v provedení a tvaru. Podle receptu uděláme těsto a to vylijeme do kulaté formy (já jsem si ji ještě vyložila pečícím papírem) a dáme péct na 35 minut při 180 stupních. Po upečení dost necháme vychladnout a připravíme si jako náplň hustý puding a nakrájené zralé banány. Když korpus vychladne vydlabeme ho a naplníme připravenými surovinami. Nakonec překryjeme vydlabaným zbytkem a ozdobíme. 


36 comments:

  1. Anonymous17:19

    vyzerá to dobre :) dnes som piekla cookies a budúcu nedeľu si nájdem čas na tú tortu :3

    ReplyDelete
  2. mňam hneď by som si dala! :)

    ReplyDelete
  3. Ten banánový dort! :3 Mňam
    http://katerinazuzanakova.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  4. awww mňam, asi tě miluju! ♥
    vypadá to doko!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Mňam :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  6. tyjo ta oříšková náplň!:DD aa, to musím zksuit:D) Jinak je to hrozně hezky vyfocený :)

    ReplyDelete
  7. bože, miluju banány <3 a netušila jsem že existuje oříškový puding!!
    ady.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ted jsem v kaufu nahodou narazila na nové retro pudingy liskovy ořech, karamelovy banán a čokoláda s visni :)

      Delete
  8. Aaaa ta náplň mňam tie Muffinu bože toto mi nerob to vyzerá strašne dobre :O <3
    POZÝVAM na GIVEAWAY :)
    Fashionworldbyterez.blogspot.sk

    ReplyDelete
  9. Peti vypadá to báječně, ale pozor na prášek do pečiva, když se podíváš pozorně na složení má tam "může obsahovat stopy mléka" - ale víš co může a nemusí, proto já raději používám jenom sodu! :)
    PS. koláčky zkusím, co nejdříve :)) sladké mám jednou za čas moc ráda, v pátek jsem dělala veganské cookies ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. já to vím, právě proto ty klasické nepoužívám vůbec :) koupila jsem si jeden ve zdravé výživě a tam právě nebylo nic takového napsané :)

      Delete
    2. váážně? to jsem netušila, podívám se v DM jestli tam mají takový, a prozkoukám kypřící prášek od alnatura a kdyžtak zavítám do krámku u nás ve městě :))

      Delete
    3. A Peti ty jsi veganka anebo se snažíš jen jíst více veganských jídel, ale i tak si třeba občas dopřáváš maso, vajíčka apod?

      Delete
    4. Ja jsem sehnala takový v uzaviracim pytliku bez fosfátu a tam na balení o mleku nic neni tak předpokládám, ze je to pravda :) jinak veganka nejsem, nikdy mi nechutnaly vajíčka vubec nijak ani mléko dělalo mi to zle, ale zase sýry fakt muzu, jinak nejsem v podstatě ani vegetarianka to bych kecala, jelikož masa se dotknu, protože s nim jsem často v kontaktu uz jen ve skole na obědu, kazdopadne snažím se co nejvic jist vegetariansky a vegan recepty mam strasne rada :)

      Delete
  10. Oh, ten dort! <3 naprosto boží, miluji cokoliv s bánanem :)

    ReplyDelete
  11. Robiť takto chute na večer :-D ale nie ďakujem za typy, určite vyskúšam :-)

    ReplyDelete
  12. mnam to musí chutnat užasně:)

    ReplyDelete
  13. Mmm, to muselo rozvoniavať :-P :)

    ReplyDelete
  14. Anonymous21:51

    Proč prosím tě pečeš podle vegan receptů? Nevěděla jsem o tobě že jsi vegan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nejsem vegan :) pecu podle nich proto, ze si myslim, ze je správně využívat jen rostlinných produktu a snažím se co nejvíce, podle me je to lepsi nez nedělat vubec nic a taky to neni zakázané delat veganske recepty kdyz vegan nejsi :)

      Delete
    2. Anonymous19:09

      Ne to určitě zakázané není, jen mě to zajímalo. Většina lidí se nezamýšlí nad tím z čeho to jídlo je, ale hlavně aby jim to chutnalo...

      Delete
    3. Taky mam ten pocit, ja jsem se rozhodla, ze se budu snažit co nejvic i kdyz to neni na 100% :)

      Delete
  15. oo mňam, vyzerá to skvele :)

    ReplyDelete
  16. Vypadá to skvěle!!! :)

    ReplyDelete
  17. Jedno lepší než druhé...brzy vyzkouším oba recepty! :)

    ReplyDelete
  18. Aaa mám zase hlad :D! Vypadá to úžasně a ty muffiny byly skvělé!

    ReplyDelete
  19. Můžu říct že ty muffinky jsou uplně mega boží <3!

    ReplyDelete
  20. obojí vypadá báječně!

    ReplyDelete
  21. Oboje to vypadá skvěle a na první pohled bych vůbec neřekla, že to je ze stejného těsta! Díky za recept, určitě něco vyzkouším :)

    ReplyDelete
  22. Mňam, oba vyzerajú naozaj chutne!
    The city of fashion

    ReplyDelete
  23. tyjo to vypadá všechno tak dobře :) ale určitě zkusím ten banánový dort :)

    http://michaelahajdova.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  24. Anonymous22:18

    Nelíbí se mi, jak malé holky jdou po trendech dnešní doby.... Nemyslím tím jen Tebe, jen je toho taak straašně moc! Rešit co obsahuje kypříci prašek?? Pokud nemáš na něj ani alergie???? CO to je? KOčky, vzpamatujte se...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja nejdu po trendech uz kolikrát jsem psala, ze to neni záležitost posledních měsíců, ale let a dělám to proto, ze vím, ze to neni zbytečne :)

      Delete
  25. ten dort je božskej!

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

thank you so much for your opinion.