Thursday, September 19, 2013

My food tips.

Jelikož se objevily na asku nějaké dotazy na recepty a pohankové placičky, tak dneska vám pár ukážu (prozradím). Samozřejmě na tom není nic tajného, světoborného ani složitého. Vybrala jsem tři jídla. Je to spíš taková sestava na oběd nebo na večeři. Polévka, hlavní jídlo a "dezert". Chtěla jsem to totiž udělat zajímavější, tak snad vás recepty a tipy potěší.

 1. Pohankové placky

Příprava samotných placek je podle mě uplně jednoduchá (víc jsem se zapotila u bramboráčků).
-Nejdřív si připravíme pohanku, já jsem měla klasickou ne lámanku, ale lámanka je podle receptů lepší, ale co.
-Připravíme si vodu, kterou osolíme popřípadě okořeníme a přivedeme k varu.
-Následovně pohanku vaříme asi 10 minut někdy míň někdy víc.
-Až je uvařená do měkka, tak případně slijeme přebytečnou vodu a pohanku necháme odstát (já jsem ji měla přes noc, jelikož jsem vařila až druhý den do práce). Ale určitě můžete hned pokračovat.
-Následovně jsem přidala trochu mouky (myslím, že klidně jde přidat i vejce) a na pánev tvarovala placičky a smažila (na sucho), klidně můžete péct v troubě nebo smažit i na oleji.

Potom už je můžeme jíst v podstatě jakkoliv se nám zachce. Se zeleninou, natřít je oblíbenou pomazánkou nebo klidně k masu jak chcete.

 2. Miso polévka s mrkví, bramborem a čočkou

Možná to nevypadá tak dobře jako to chutná, ale za zkoušku to určitě stojí. Miso je fermentovaná rýže se sójovými boby a je to obrazně řečeno něco jako "bujón" nebo nevím k čemu bych to přirovnala pro ty co tohle slovo nikdy neslyšeli. Používá se na ochucení polévek (převážně). Je to taková tuhá pasta většinou dohněda nebo i světlá. K dostání ve zdravé výživě v takových pytlících nebo sklenicích.

-První si opečeme na troše oleje cibuli a přidáme mrkev.
-Následovně asi 500ml vody, do té dáme kousky na kostičky nakrájené brambory a necháme vařit.
-Mezi tím si propláchneme červenou čočku a přidáme vařit k ostatním ingrediencím.
-Po tom co se všechno uvaří doměkka přidáme z pytlíku miso podle chuti a necháme krátce povařit a je hotovo.

3.Cookies s kakaem a hořkou čokoládou

Jelikož jsem doma, tak jsem se vrhla i do pečení. Sice to není žádný zázrak a asi to není ani moc zdravé, ale je to dobré a mého bráchu naprosto chytly.

-Připravíme si:
-300g hl.mouky, 170g másla, 100g hnědého cukru, 150 cukr krupice, 2 vejce, 1/4 kypřícího prášku, 2 lžíce mléka, nějakou čokoládu podle libosti a trochu kakaa
-Nejdříve si všechno navážíme a potom vyšleháme cukry s změklým máslem (já jsem ho dala na chvíli do mikrovlnky a taky to šlo).
-Přidáváme dvě vejce, které zašleháme do směsi.
-Následuje po částech mouka s kypřícím práškem (já jsem ho na poprvé nenašla, tak jsem dala sodu a až jsem ji vracela byl tam), potom stačí zašlehat všechno dohromady s dvěma lžícemi mléka.
-Čokoládu jsem si vybrala 70%,ale můžete tam dát jakoukoli a taky cokoli, alespoň podle mě.
-Přimícháme nasekanou čokoládu a dvě lžičky kakaa do těsta a je hotovo.
-Pekla jsem na 180 stupňů na plechu vyloženém pečícím papírem dozlatova.

Jinak ty sušenky moc nedávejte k sobě, roztečou a mě se ty první spojily.

20 comments:

  1. Vypadá to nádherně :3

    ReplyDelete
  2. tie sušienky vyzerajú super! spravím :)

    www.em-petrik.blogspot.sk

    ReplyDelete
  3. Ouuu hned bych si dala ! :)

    ReplyDelete
  4. tak ty cookies musím vyzkoušet, teda až potom co se mi zacelí díra v dásni. :S :D kupovala jsem si ty v Lidlu, ale přišly mi strašně drahý. :3

    ReplyDelete
  5. Ty cookies vypadají moc dobře:3

    ReplyDelete
  6. vsechno vypada moc dobre, rozhodne jsi mi udelala chute! :)

    ReplyDelete
  7. skvelé recepty, teraz by som si dal tú polievku :3

    ReplyDelete
  8. To posledné vyzerá užasne :3 Inak doma máme presne taký istý príbor;D

    ReplyDelete
  9. no sakra....mňam!

    ReplyDelete
  10. Mňam, robíš nám tu chuťky! :)

    ReplyDelete
  11. vypadá to úžasně, ty pohankové placičky určitě vyzkouším :)

    ReplyDelete
  12. cookies vypadají super!! Dnes jsem si řekla že začnu posilovat a jíst více zdravě, no tak uvidíme, ale známe tyhle slova "zítra začnu jíst zdravě.." :DD

    ReplyDelete
  13. tie cookies by som si teraz dala :) mňam

    ReplyDelete
  14. Teď na to mám chuť!:))
    Super fotky)

    ReplyDelete
  15. šikovná, čo dodať :)

    ReplyDelete
  16. mmm vypada to dost dobře :) určitě vyzkouším ♥


    http://mishellife.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  17. mnam takové články nejvíc nenávidím vždycky dostanu hroznou žravku, a pořádám útoky na ledničku :D ale ty cookies vypadají vážně nejvíc lákavě :)

    ReplyDelete
  18. vsechno vypada skvele, sbihaj se mi sliny :D

    ReplyDelete
  19. ta polévka mě láká, čočku mám ráda :))

    ReplyDelete

thank you so much for your opinion.