Monday, June 3, 2013

Food tips.

Včera bylo u nás nádherně. Když jsem se šla projít bylo okolo dvacetistupňů a já jsem si říkala: "Tak teď poprvé všem vytřu zrak a budu mít outfit i když všude prší a dám si sukni". Můžete hádat, jasně ukončila to tahle věta. Od rána nám krásně prší a tak mi to dodává sílu jít těch dvacet minut do školy s deštníkem. Tak jsem si pro vás připravila post s tipy na jídlo. Minule měl článek celkem úspěch a ozvalo se i pár lidí s opravdu zajímavými komentáři a to mě potěšilo. Můj cíl je totiž aby jste se k tomu taky vyjádřili a ne napsali jen dvě slova.

 Špaldové pukance s medem - určitě jste si všimli v milém článku, že mám ráda cokoli co obsahuje špaldu a na tyhle pukance nedám dopustit už od mala společně s pohankovýma, které jsem jedla snad pořád. Nevýhada těhle medových je v tom, že když si je někam vezmete a chcete si jen tak brát rukou, tak ji máte strašně zalepenou a pak se vám na ni všechno lepí. Jinak jsou super jen tak na zobání k televizi, filmu nebo k učení. Dávám si je i společně s musli nebo jinýma lupínkama.
 Křupavé chlebíky - další z věcí bez kterých si nedokážu představit svačiny. Tyhle jsou žitné s ječemenem, což je podle mě taková "zdravější" varianta klasických, které kupuje většina v supermarketech. Beru si je většinou někam s sebou na to si následovně namažu pomazánku nebo si je dám se zeleninou nebo salátem. Pro mě je to jedna z věcí, která mě nikdy nezklame, zejména proto, že se mi špatně kouše klasické pečivo (to teda skoro vůbec nemůžu jíst) tak jej nahradím a jsem spokojená.
 Cottage a jogurt - jogurt jím většinou tento selských, který je odlišný oproti ostatním hlavně v tom, že je nadýchanější než ostatní a taky chutí mi přijde daleko víc kysaný než jsou všechny ostatní a to mám prostě strašně ráda. Nemusí být bio na to si nepotrpím, ale zrovna jsem našla v obchodě tento a taky jsem ho měla v ledici, tak proto. Cottage je klasika, kterou jí podle mě už dost lidí i u nás podle mě je to věc, která někoho nadchne, někoho zklame. U mě je to momentálně první i když jsem měla dvě různá období.
 Musli - mám oblíbených několik druhů, ale pokaždé nemám doma všechny, takže pro dnešek nejnovější objev borůvkové musli, které šíleně barví prsty měla jsem je potom jak kdybych se hrabala v hlíně. Není vůbec, ale vůbec sladké, což mi vyhovuje nejvíc nesnáším až přeslazené musli. Jím ho jedině s jogurtem a přisypu další lupínky a ovoce co doma zrovna máme.
 Paštiky - nesnáším a vždycky budu klasické paštiky, vždycky se mi to tak nějak netrefilo do chuti. Nedávno jsem objevila tyhle zeleninové v DMku a hned jsem si jednu otevřela. Spodní je naprosto skvělá. Jsou tam celé rajčata a lilky, taky jsem tam narazila na papriku a jde v ní cítit všechno to koření. Druhou jsem ještě neotevřela to se přiznávám, ale mám podobnou oblíbenou ve zdravé výživě a na tu nedáme celá rodina dopustit.
 Musli tyčinky - většinou nám je dává mamka do školy ke svačině a právě tyhle jsou moje oblíbené, hlavně na nich není ta šílená tuková poleva co je snad to nejhorší co jsem kdy měla a co možná kdo vymyslel. Ta pachuť co mi zůstala v puse po ní byla taková dost divná a hlavně mastná. Každopádně mám ráda i klasické bez polevy ty jsou většinou fajn. Jen když jsem byla malá našla jsem v ní kámen :D.
Sušené rajčata - rajčata jsou jednou z věcí, které mám doma nepřetržitě. Dávám si je na chlebíky, na těstoviny, k bramborám k zelenině. Snad ke všemu. Když nám ještě zůstane ten olej nakládáme do toho sýr, který je pak staršně dobrý.

Doufám, že jste si trochu početli a třeba se inspirovali a něco vyzkoušíte a taky v hlavě věřím, že jsem to nepsala zbytečně.

41 comments:

  1. alnatura paštiky su supeeeeeer

    ReplyDelete
  2. to musli vypada hrozne dobre, musim se vydat do zdravy vyzivy a zkontrolovat, jeslti ho tam maji taky! tu zampionovou pomazanku jsem kdysi mela a byla moc dobra, a uplne jsi me navnadila na tu zeleninovou, tu taky musim vyzkouset! jinak suseny rajcata jsou laska.

    a muj tip z posledni doby je ryzovy mliko, na tom jsem primo zavisla! x

    ReplyDelete
  3. já miluju sušený rajčata k těstovinám,ještě s olivama,sýrem a tuňákem:) to bych mohla jíst každej den

    ReplyDelete
  4. Koukám že jíš opravdu moc hezky. I když nevím jak často nedáš dopustit na nějaký ten mls. U nás je s tímto trochu problém. Nikdy mi nezachutnali rozinky a jsem tak trochu rozmazlená a vybíravá. Když konečně něco najdu, tak je to moc drahé a nebo se to dlouho neprodává. Nyní jsem narazila na kuskus a to je něco. Dá se jíst v mnoha kombinacích, což mi přijde super!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, když tu čtu reakce přede mnou, musím zmínit ještě pár věcí o mé vybíravosti. Nemohu vystát houby, olivy ani jakékoliv sušené ovoce. Nic sušeného. Tuňák mi zrovna dvakrát také nešmakuje. Haha, co mám pak ale jíst? Ať žije okurka a rajče. I když v téhle době je také umění narazit na nějaké dobré rajče. Jedině od dědy ze zahrádky.<3

      Delete
  5. jak jsi psala o té pohance - tu miluju! nejvíc v pohankové polívce! a slovo chlebík, který používáš je strašně roztomilýý! :))

    ReplyDelete
  6. Kolem paštik Alnatura už nějakou dobu váhavě chodím. Klasické taky nesnáším, ale tyhle teda určitě vyzkouším. :) Zaujalo mě i to Müsli, taky nemám moc ráda to přeslazené.
    Užitečné tipy. :) Zase na léto k salátům musím pořídit knäcke-broty, děkuji za připomenutí.:)

    ReplyDelete
  7. Mám tyhle články moc ráda.
    Já jsme naprosto rajčatová, takže den bez rajčete snad není :)..pravdou je, že ty sušené mě moc nenadchly, ale třeba při jiné pravě než jsem je měla se mi zavděčí i ty :))
    Musli teda vůbec nejím naposled jsme si koupila ve zdravé. špaldou kaši Nomina na doporučení kamarádka, prej je strašně dobrá, ale asi nedám dopustit na klasickou ovesnou :)

    Takové posty žádám častěji ! :D :*

    ReplyDelete
  8. Nalákala jsi mě na Ratatouille paštiku, vypadá opravdu dobře a navíc já rajčata miluju. :) Určitě se po ní podívám. :)

    ReplyDelete
  9. Cotagge mám hrozně ráda a ještě víc když si do něj nakrájím zeleninu jako např. papriku, rajče, okurek!Toho bych se klidně ujedla ka prasknutí:D

    ReplyDelete
  10. sušené paradajky patria tiež k mojim obľúbeným a selský jogurt je naj zo všetkých. Inak skús v zdravej výžive pozrieť, či nemajú "goody foody"- je to také sójové mäso, ale lepšie ako obyčajné kocky alebo plátky :)

    ReplyDelete
  11. Nedám dopustit ná sladký, ale mamka nedávno zacla jíst makrobioticky a tak obecně 'zdravě' a tak jsem objevila pohanku a... <3
    Müsli je láska, ale ty křupavý chlebíčky... Cpali nám je ve školce a od tý doby se mi z nich dělá blbě :S
    Jinak ty tvoje jídelní články mám moc ráda. :3

    ReplyDelete
  12. na selský jogurty nedam dopustit, nejsou jako ten omáčkovej zbytek kdy nerozeznáš jestli náhodou nejíš mléko lžičkou
    a jinak mam dotaz (nevim jestli si to tu někde už náhodou nezmiňovala,takže promin) jíš i (pro mě "normální") jídla jako je česká kuchyně typu svíčková,knedlozelovepřo nebo třeba fastfoody a tak? jestli ne tak si zasloužíš velkej obdiv minimálně ode mě!

    ReplyDelete
    Replies
    1. jsem vegetariánka, takže maso vůbec skoro vůbec kromě kvalitního hovězího to miluju a takové ty neobvyklé masa bych si taky dala, svíčkovou mám ráda jinak moc nic ne a fastfoody vůbec to i nic neříká, i když v minulosti to nebylo takové tabu jako teď :)

      Delete
    2. Anonymous16:34

      Tak to asi nejsi moc vegetarianka, ne?!

      Delete
    3. jak můžeš v jedné větě napsat "jsem vegetariánka" a "miluju kvalitní hovězí"? :D bože.

      Delete
    4. nejsem zarytá vegetariánka, nechtěla jsem ten název použít ani ho nepoužívám, jelikož jak říkáte není to pravda :)
      za měsíc jím maso pouze jednou při výmečné příležitosti, tak jsem to myslela, samozřejmě nikomu netvrdím a nikde jsem nenapsala, že jsem :)

      Delete
    5. Anonymous13:34

      Nauc se cist :D O par radku vys jsi napsala: jsem vegetarianka.. Mimochodem Meg, taky me to rozesmalo :D Protoze to opravdu nejde dohromady. Uz nejaky ten rok maso nejim, ale nikdy bych se nenazvala vegetariankou, protoze cas od casu si treba na grilovacce kureci dam a co miluju je losos. Ale vegetarianstvi neni jenom o tom nejist maso, ale o zpusobu zivota, o nejakem presvedceni. Sama za sebe muzu rict, ze jsem hovezi maso v zivote nejedla a tak tomu nadale zustane. Tak si ujasni pojmy a dojmy ;)))

      Delete
    6. Anonymous13:44

      Nehlede na to, ze pises ze jis jenom kvalitni hovezi a co chvilku tady mas recept s kurecim nebo veprovym. Nechapu uvazovani nekterych lidi..

      Delete
    7. já ale dávám recepty na kuřecí i vepřové co vařím rodině a bráchovi sama to nejím :)
      omlouvám se nikdy jsem se vegetariánkou nenazvala a nemyslím, si to mám to samé jako ty NETVRDÍM, že jsem vegetariánka a napsala jsem to teď jednou vím, že to byl omyl a za to se moc omlouvám, chápu co to znamená a používat to nebudu :)

      Delete
  13. Špaldové pukance s medem? Teď přemýšlím, jestli jsem to vůbec někdy koštovala, ale asi né .. nebo já nevím :D ale jak tam čtu med, už mi to chutná předem! :D ... To počasí je fakt na kekel, už mě to nebaví, každý den nadávám a celkově to hyzdí veškerou náladu a chuť něco dělat.

    ReplyDelete
  14. sušená rajčata miluju !! přivezla jsem si minulý rok z itálie pořádné zásoby, mohla bych je strkat uplně všude§

    ReplyDelete
  15. A jaké sýry do toho oleje pak nakládáš? Eidam, kozí, hermelíny, korbáčiky nebo ..? Díky!:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. měli jsme doma balkán, zbytek tak jsme tam dali ten, ale i kozí je super!

      Delete
  16. U Alnatury jsem nakupovala ráda, ale raději si zajdu do zdravé výživy, kde seženu vše co chci a často to tam bývá i levnější. :)
    Cottage sýr u mě v lednici nesmí chybět :)
    Přiznám se, že jsem na paštiky nikdy v Dmku nekoukala, ale napravím to, taky se mi moc líbí :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já teda taky chodím častěji do zdravé, ale chtěla jsem ukázat i jiné možnosti co mám ráda a tak :)

      Delete
  17. tie susene paradajky mám veľmi rada, vyskúšala som aj zavarane articoky z lidlu a boli uzasne. a vobec som nevedela, ze existuje zeleninová pastika. v poslednom case nakupujem jedlo (a papiernictvo) ovela radsej nez oblecenie a kozmetiku, preto ma tento clanok potesil :)

    ReplyDelete
  18. Anonymous09:49

    jak dlouho budeš mít ještě rovnátka?:)
    jinak sušená rajčata jsem dřív chvíli měla docela ráda..ale pak,něvím proč,je až do dneška nesnáším :D divné...to samé akorát opak se mi stalo s burákovým máslem. první nenávist a teď láska <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. doufám, že nejdéle tak půl roku nebo rok nevypadá to na dlouho :)
      já to chápu, já teď to burákové máslo nesnáším :D

      Delete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. vegan chlebíky mám doma taky:) Ale nejvíce mě zaujaly ty paštiky..budu se po nich muset podívat. Jinak nechci rýpat, ale strašně mě vždy štve, že vůbec v souvětí neděláš čárky a špatně se to čte :'D

    ReplyDelete
    Replies
    1. já o tom vím, mám s tím mega problémy ve škole, jelikož jsme to nikdy nedělali na základce ani na nižším a já to prostě neumím jsem si toho vědoma a všem se omlouvám :)

      Delete
  21. Anonymous15:12

    Wow, thіѕ paragraph is fastіdious, my
    sister is analyzіng these kinds of thіngs,
    thus I am gоing to convey her.

    my webpage; nummerupplysningen.se

    ReplyDelete
  22. sušená rajčata jsou ten nejlepší vynález na světě! a oživí i to nejobyčejnější jídlo..třeba omeletu:)

    ReplyDelete
  23. yummy!
    a milujem sušené paradajky! najviac na svete!

    Kejmy ♥.

    ReplyDelete
  24. Musím se přiznat, že já sama moc zdravě nejím, ikdyž bych chtěla. Ale bohužel naši nic "zdravého" nekupují a já na to nemám finance. Když mamku o něco takového požádám, pošle mě do patřičných míst. A mě to štve, ale nemůžu s tím nic dělat. Bohužel :(
    Dokonce si ani sama nesmím vařit zdravě, protože mi pak nadává, že nejím to, co ona uvaří a že to může vyhodit a že příště nic vařit nebude :(

    ReplyDelete
  25. Jé, já se taky snažím jíst zdravě)

    ReplyDelete
  26. Tak to není nic pro mě! :-D

    ReplyDelete

thank you so much for your opinion.