Friday, May 17, 2013

Food.

Pro dnešní den změna od všech outfitů, rozhodla jsem se ukázat vám 8 nejoblíbenějších jídel. Teda spíš osm jídel, které jsem vyfotila (normálně je hned zbjaznu). Jinak na vsé si nejspíš nepřijdou milovníci masa to u mě nenajdete a když jo tak hodně zřídka. Ze začátku jsem pomalu přestávala jíst maso, tak že jsem nejdřív vyřadila kuřecí následovně vepřové a na to přišly i ostatní, ale když mi někdo nabídne opravdu skvělé hovězí, tak určitě nepohrdnu. Každopádně už odmalička jsme s mamkou chodily do zdravé výživy a já jsem si oblíbila výrobky ze sóji. Nejraději mám doteď tofu snad na všechny příchutě nebo způsoby co jdou vymyslet. Jako další následuje tempeh a klasické sojové maso, které si většinou beru už namarinované a to mi chutná nejvíc. Naposled jsem objevila seithana, což mě mile překvapilo a hned se stal součástí ledničky. Jsem milovnice těstovin s čímkoli co v ledničce najdu a potom co jsem si koupila špaldové a žitné těstoviny už po klasických nesáhnu. Jen v případech kdy už je doma navařeno a tak si teda dám nebo u babičky "tam se nesmí odporovat", ale nevadí mi to jednou za čas. Nejsem si jistá jestli to všechny bude bavit a nebo jestli to vůbec přečtou celé, tak přidám už jen kousek a to pohanku. Všechno co je z pohanky mám ráda ať už jde o placičky nebo pohankové kaše. Taky bych mohla vyprávět o "pomazánkách" a patšikách, které mě provázely celé dětsví. Houbová patšika a klasická sojová pomazánka, které se u nás doma říká "bobr" (jelikož je tam na obalu :D).
Jinak velkou inspirací je mi vždycky Anička z blogu crimewave.
 1. Žitné těstoviny s rajčatovou omáčkou, trochou pesta a balkánským sýrem
-Pro mě typická večeře když není v ledničce nic zajímavého. Až potom zjistím, že by se měl dojíst balkánský sýr a máme i pasírovaná rajčata a je hotovo. Myslím, že to byla první zkouška žitných těstovin a naprosto jsem si je oblíbila. Pesto je pro mě jedna z nějvětších závislostí, strašně mi chutná a ke všemu. Nic co by potřebovalo delší komentář určitě to zvládne každý.

2. Špaldové nudle, uzené tofu a rajčata
Moje oblíbené tofu je uzené, chutná skvěle samo o sobě a nemusíte ho nijak dochucovat. Jinak klasicky uvařím nudle dám do woku a promíchám s tofu a sem tam přidám i sojovou omáčku ze zdravé výživy, ta je skvělá i do polévek.

3. Těstovinový salát
Tyhle jsou další moje oblíbené trojbarevné těstoviny, vždycky se mi vybaví vzpomínky na dětství. Do toho jsem přidala opečený šmakoun. Smíchala jsem všechno s kukuřicí a zakysanou smetanou. Občas použiju i jogurt a vždycky jsem spokojená.

4.Ovocný dort
Moje dnešní dílo. Na spodu jsou kakové bebe sušenky smíchané s rozpuštěným máslem. Na tom krém z lučiny a smetany. Celé jsem to pokladla ovocem a zalila želatinou. Snad bude takový jaký jsem si už dělala.



5. Brambory s pažitkou, pečená zelenina a tempeh
Připravila jsem si brambory s trochou másla promýchala s pažitkou a mezitím opekla tempeh na pánvi. Do pekáče jsem dala zeleninu jako je lilek, cuketa, paprika a dala s olejem do trouby. Nakonec jsem přidala pesto, zase.

6.Zeleninové špaldoto
Špaldové rizoto. Není to můj výrobek, ale narazila jsem na něj v poličce v dmku a tak jsem si říkala třeba to nebude špatné a chutnalo mi dokonce i taťka ho snědl. Bylo skvělé se sýrem.


7. Tofu, jogurt, pesto, sušené rajčata a křupavý chleba
Tohle všechno jsem dala dohromady a byla z toho uplně nejlepší svačina. Pro některé to nemusí vypadat nejlíp, ale mě vážně chutnalo!

8.Trojbarevné těstoviny s pestem a rajčaty
Tohle jsem měla na večeři když jsem přijela od Sárky a Helči to si pamatuju. Prostě jsem dala tohle všechno do misky a rázem se tyhle rajčata staly tím nejlepším co jsem jedla. před nějakým časem mi nechutnaly, ale teď je spotřebuju raz dva.


34 comments:

  1. mňam :) všechny ty těstovinky!

    ReplyDelete
  2. I love this food

    join on my giveaway

    http://perlitalizardo.blogspot.com/2013/05/oasap-giveaway.html

    ReplyDelete
  3. Pri tom texte ako som čítala som si povedala,že toto fakt nebude nič pre mňa.pretože ja také zdravé veci,ktoré ani nepoznám nejem a nelákajú ma ale keď som čítala ďalej,zistila som že to nevyzerá vôbec zle :)

    ReplyDelete
  4. ó bóže. všechno bych to snědla

    ReplyDelete
  5. si môj človek..taktiež jem mäso len občas a zdravá výživa je mojou skroo každodenou zástavkou..milujme tempeh,sójové mäaso,tofu atď. ako ty píšeš na všetky spoôsoby..a cestoviny detto :)) moc si ma inšpirovala, určite vyskúšam :))

    ReplyDelete
  6. Dokonalé fotky ! :)

    gabulka-lovelygirl.blogspot.cz

    ReplyDelete
  7. teda ,ty jsi labužnice!
    a zase krásné fotky:)

    ReplyDelete
  8. jeeeeeeeeeeeeeeeee <3
    a musim si co nejdriv poridit / vyrobit pesto, udelalas mi na nej hrozny chute!

    ReplyDelete
  9. mňam! na to se nedá nic víc říct!!

    ReplyDelete
  10. mňááááám! teraz si mi narobila také chute :3

    liveinfoxworld.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Super post! Přesně takové jídlo mám taky hrozně ráda a co si dávám fakt nejvíc často jsou saláty (min. 4x-5x do týdne k večerři, na různé způsoby...)

    www.teensmajdicka.blog.cz

    ReplyDelete
  12. ooch som hladná! dakujem ! :D

    ReplyDelete
  13. mnam !!!! já jsem teda typický masožrout.. zbožnuju hlavně kuře, ale ničemu podobnému bych nepohrdla ♥

    ReplyDelete
  14. anicciny recepty taky miluju..ale tohle vypada taky neskutecne skvele! :)

    ReplyDelete
  15. mňaaam asi si ma inšpirovala a už budem len takéto dobrotky jesť :)

    ReplyDelete
  16. Ty první těstoviny s rajčatovou omáčkou vypadají báječně. Hned bych si dala. A pro lilek bych udělala cokoli, miluji ho.
    Just be yourself by Petra

    ReplyDelete
  17. Už opravdu dlouhou dobu mám chuť na ledový těstovinový salát a teď mě ty tvoje fotky uplně "dorazily":D mňam:P

    ReplyDelete
  18. užasný článek, super tipy :)
    Už vím co příště budu nakupovat: )

    ReplyDelete
  19. na recepty moc nie som, ale tá tortička, yummi.

    ReplyDelete
  20. Jsem vzdycky rada za takovyhle clanky!! Jim porad jen kuskus a uz nevim co jineho) Vypada to nadherme!❤

    ReplyDelete
  21. Mňam! Miluju takovýhle články, i když mám po nich vždycky chuť si něco dát :D Všechny jídla vypadají strašně chutně a určitě některý vyzkouším! :)
    Nikus

    ReplyDelete
  22. tá torta vyzerá najviac úžasne a pohánku mám tiež rada :)

    ReplyDelete
  23. Mňam :-) vypadá to báječně.
    Skvělý článek, Peti, příjemná změna na blogu a určitě jsou to užitečné tipy. :-)

    ReplyDelete
  24. !! Ten dort chci domů!

    ReplyDelete
  25. mňam! nedivím se, že je vždycky hned sníš! všechna jídla vypadají skvěle :)

    ReplyDelete
  26. Vypadá vše přímo božsky, hned bych ochutnala všechno!!:)

    ReplyDelete
  27. taky miluju sóju, tvá jídla vypadají všechna dobře!

    ReplyDelete
  28. MMmmm! Všetky jedlá vyzerajú úžasne, dostal som príšernú chuť na ten dort. :-D

    ReplyDelete
  29. Páni!:) My v rodině jíme zdravě od... vždycky, protože mamka dělá v tomhle oboru.
    Ale třeba tofu nebo sojové maso moc nemusím. U mě není proč to jíst:) a maso jím tak, ale přečetla jsem pár knih a hodně ho omezuji. Chtěla bych se někdy stát vegetariánkou. Problém je, že moc nejím vařenou zeleninu.
    Jinak, fotky máš krásné a jídlo vypadá tak báječně, hned bych si to dala ^-^

    ReplyDelete
  30. Vypadá to dobře, krásně fotíš :)

    ReplyDelete
  31. Mám hroznej hlad a čtu si tady článek o jídle:D Všechno to vypadá strašně krásně moc se mi líbí hezky nachystané jídlo!!!!

    ReplyDelete
  32. jezisi to vypada tak dobre!!!!! a anicka z crimewave je taky casto mou inspiraci)))

    ReplyDelete

thank you so much for your opinion.